Iedere organisatie is uniek, qua mensen, sfeer en cultuur. Een goed gevoel van de specifieke kenmerken van de organisatie maakt het werken voor ons een stuk eenvoudiger en effectiever. Wij maken dan ook altijd graag uitgebreid kennis met uw organisatie (en haar medewerkers). Indien mogelijk hebben wij naast een gesprek met de verantwoordelijke manager ook graag een (kort) gesprek met eventuele betrokken medewerkers. Ook het even rondlopen op een afdeling geeft vaak al een goed gevoel over de sfeer en de cultuur die binnen een organisatie heerst.
Zeker voor recruitment trajecten geldt dat de zachte criteria zoals bijvoorbeeld persoonlijkheid en manier van communiceren die gesteld moeten worden aan een kandidaat, minstens net zo belangrijk zijn als de harde criteria zoals bijvoorbeeld opleiding en kennis. Op deze manier slagen wij er beter in de opdracht te vervullen en/of de juiste kandidaat op de juiste plaats te introduceren. Ook gedurende een opdracht houden wij natuurlijk graag nauw contact met u als cliënt.
Voor alle vormen van onze dienstverlening kunnen we gebruik maken van gelieerde bureaus, elk met hun eigen specialiteit op bijvoorbeeld het gebied van coaching, training of persoonlijke ontwikkeling. Alles afhankelijk van de vraagstelling, de onderliggende situatie en de (financiële) mogelijkheden.
Lees meer over:Afhankelijk van de vraagstelling kan MSConsultancy HR-diensten aanbieden op projectbasis of op interim basis. Een project zou kunnen zijn, het schrijven van een personeelshandboek of een beoordelingssysteem, het uitvoeren van een verzuim-onderzoek of het analyseren van een ondersteunende afdeling. Ook kan gewerkt worden op interim basis bijvoorbeeld tijdens een reorganisatie of voor het tijdelijk vervangen van een HR Manager bij een lang verlof of bij een zwangerschapsverlof.
Na een intakegesprek en inventarisatie, stellen wij een offerte op waarin vraagstelling, verwachte tijdsplanning, benodigde "hulpmiddelen", mogelijkheden en onmogelijkheden en een kostenplaatje zullen zijn uitgewerkt. Hierna is het aan u.